|
Od r.1994 začal Bok prúběžne pracovat na oratoriu Svatá Zdislava. Ještě dříve, než si ujasnil formu celku, Bok zkomponoval podstatnou část finále, převážně z motivů, které se pozdeji staly oporou celého díla. Finále vzniklo v květnu r. 1998 a poprvé bylo provedeno při liturgii v Bohosudove zároveň s Missou solemnis a Hospodine, ulituj nás v červnu r. 1998. V této kompozici je patrný posun v tektonice i instrumentaci a je první větší skladbou po pětileté odmlce, která vznikla po premiéře Skřítků. Tuto pauzu Bok vyplnil úpravami děl svých kolegů (J.Pelikán, J.Novák, J.Strejc, J. G. Páleníček). Finále bylo později rozšířeno o monumentální závěr a ve vlastním oratoriu je zinstrumentováno pro větší orch. obsazení.V Bohosudově byl pořízen "live" snímek, který Bok později vydal. Finále se dočkalo velikého úspěchu a ohlasu, který urychlil snahu autora celé oratorium dokončit. Autor celé Finale, včetně cody oratoria znovu natočil v roce 2010 v přesunutém kostele v Mostě.
Obsazení: 3 flétny, 2 hoboje, 2 klarinety, 2 fagoty, 4 horny, 3 trubky, 3 trombóny, tuba, tympány, baterie, varhany, smyčce
sbor SATB, soli SATB
durata: cca 9 min.
|