|
Spolupráce s režisérem Jiřím Strachem pokračovala dále a umožnila vznik i této v pořadí třetí Bokově filmová hudbě. Přestože je méně okázalá než Anděl Páně, je ze všech doposud vzniklých filmových prací nejepičtější a procentuelně pokrývá ve filmu nejvíce místa. Výpravný děj a časté přírodní scenérie opět Bokovi umožnily použít symfonické obsazení obohacené též sólisty a sborem. Instrumentace této filmové hudby je nejvíce postwagnerovská a obsahuje řadu moderních prvků. Právě v této skladbě našla své uplatnění témata z Creda fis moll v podobě, ve které v Credu nebyly předneseny. Především je to nepoužité téma z plánovaného Et unam sanctam catholicam, které se stalo hlavním tématem ve Třech životech a dále durová varianta tzv. závěrečného tématu z expoziční plochy v Credu fis moll. Tato filmová hudba má na rozdíl od předešlých nejvíce kontrastů. Bok pak později vytvořil suitu, která byla Českými symfonickými sólisty poprvé provedena v kostele sv. Anny v Sedleci u K.Varů v květnu 2008 za řízení autora. Dílo sklidilo úspěch. Hudbu ke Třem životům natočili souběžně s Dívkou titíž interpreti tamtéž.
obsazení : 3 flétny, hoboj, anglický roh, 2 klarinety, basklarinet, 2 fagoty, 4 horny, 3 trubky, 3 pozouny, tuba, tympány, baterie, harfa, varhany a smyčce
durata cca 35 min |